Jaarverslag 2020

jaarverslag 2020

Wat deed Oxfam in 2020?

Wist je dat Oxfam in 2020 wereldwijd 19,4 miljoen mensen bereikte waarvan de helft vrouwen en meisjes? En dat we 24 miljoen euro hebben uitgegeven aan onze programma’s wereldwijd? Ondanks de lockdowns, bleven we onze fairtradeproducten uit 23 landen verkopen.

Lees ons jaarverslag 2020

In ons jaarverslag krijg je een duidelijk overzicht van wie we zijn, wat we doen en waarom we dat doen. Je krijgt ook inzage in onze financiële resultaten en onze manier van werken. Kortom: het jaarverslag geeft je een totaalbeeld van waar we voor staan.

Download ons jaarverslag

Wist je dat Oxfam België in 2020 …

• 106 projecten ondersteunde met lokale partners in 27 landen
  • Humanitaire acties ondernam in 17 landen
  • 24 miljoen € van haar budget investeerde in programma’s allerhande om mensen te steunen in hun strijd tegen armoede en ongelijkheid.
  • Fairtrade-producten verkocht van producenten uit 23 landen

Lees ons jaarverslag 2020

“2020 was een scharniermoment. Corona stormde als een stoomwals op ons af en transformeerde onze wereld. Ook Oxfam voelde de economische en sociale impact van deze crisis. Tegelijk was 2020 een historisch jaar. In februari vierden we de samensmelting van Oxfam-Solidariteit en Oxfam-Wereldwinkels/Oxfam Fair Trade. Onder de naam Oxfam België beogen we een nog grotere positieve impact in onze strijd tegen ongelijkheid en voor economische rechtvaardigheid. Nu corona bijna voorbij is, staan we met het eengemaakte Oxfam België klaar om een nieuwe faire en solidaire wereld op te bouwen!”

Eva Smets, algemeen directeur

Transparante cijfers

Om helemaal transparant te zijn, hebben we onze gedetailleerde jaarrekeningen online gezet:

Publicatiedatum:
26/08/2021