Kellogg en General Mills gaan CO2-uitstoot beperken

20/08/2014

Goed nieuws! Met dank aan jou en aan 238.000 andere supporters nemen zowel Kellogg als General Mills maatregelen om de klimaatverandering tegen te gaan.

Wereldwijd lijden mensen honger door klimaatverandering. Door extreme weersomstandigheden, zoals droogtes en overstromingen, kunnen boeren steeds minder voedsel verbouwen en schieten voedselprijzen omhoog.

Kellogg en General Mills, twee van ‘s werelds grootste voedselbedrijven, stellen dankzij de Oxfam-campagne Behind the Brands nieuwe doelen om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Deze doelen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde kennis om de wereldwijde temperatuurstijging onder 2 graden Celsius te houden.

238.000 handtekeningen

Kellogg gaat doortastende maatregelen nemen om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen in zijn aanleveringsketen. Daarmee is het bedrijf de tweede voedselgigant om in te gaan op de vraag van Oxfam en 238.000 consumenten, die wereldwijd de Behind the Brands-petitie ondertekenden. En eind juli kondigde General Mills gelijkaardige maatregelen aan.

Kellogg zegt nu onder andere toe om:

Lees in detail wat Kellogg belooft om de klimaatverandering tegen te gaan.

Multinationals luisteren naar jou!

“We zijn tevreden dat Kellogg en General Mills deze belangrijke stappen nemen", zegt Brigitte Gloire van Oxfam-Solidariteit. "Wij blijven beide voedselgiganten volgen, om te zien ze hun beloftes ook nakomen. Behind the Brands bewijst samen met duizenden supporters opnieuw dat geen enkel bedrijf te groot is om te luisteren naar zijn consumenten. Ook regeringen en andere bedrijven zullen nu moeten erkennen dat klimaatverandering écht is, dat het nú gebeurt en dat we het dus ook nú een halt moeten toeroepen. Bedankt voor jullie steun, supporters!”

Check hier hoe de grote merken scoren op het gebied van klimaat.