tweetalige stagiaire (m/v/x) voor de marketingafdeling tweedehandswinkels

Oxfam-Solidariteit strijdt tegen onrecht dat aan de basis ligt van armoede in de wereld. We doen dit in samenwerking met partnerorganisaties in het Zuiden. Oxfam volgt hierbij een geïntegreerde aanpak: structureel ontwikkelingswerk, humanitaire hulp en lobby-, bewustmakings- en campagneactiviteiten, vormen deel van een geheel. Oxfam-Solidariteit is via Oxfam-in-België lid van Oxfam Internationaal, een confederatie die wereldwijd 17 Oxfams groepeert.

Over de Oxfam-Solidariteit tweedehandswerking

 

  • Oxfam-Solidariteit heeft 41 tweedehandswinkels in België.
  • De opbrengst van deze winkels gaat volledig naar Oxfam-projecten wereldwijd.
  • Meer dan 1000 vrijwilligers en werknemers maken de goederen klaar voor hergebruik.
  • Alle goederen in de winkels komen van giften van particulieren en bedrijven.
  • Schenkers leveren herbruikbare goederen direct in de winkels af, deponeren kleding in containers of nemen deel aan één van de vele inzamelacties.
  • Meer informatie op www.oxfamsol.be/tweedehands

Functieomschrijving

  • Marketingacties uitwerken die de rendabiliteit van de winkels ondersteunen en bevorderen, die het aantal en de kwaliteit van donaties verbeteren en het aantal vrijwilligers verhogen.
  • Communicatie en promotieacties om de tweedehandswinkels te promoten bedenken en ontwikkelen: below the line en op social media.
  • Meewerken aan onze communicatietools (affiches, flyers, Facebook, website, social media…).
  • Ondersteuning bieden in het organiseren van events door de winkels
  • Marketing materiaal verdelen naar de winkels en daarbuiten.
  • Deelname aan en inbreng bij vergaderingen van de marketingdienst.

Profiel

Laatstejaarsstudenten aan een hogeschool- of universiteit, richting Marketing, Communicatie, Economie, Politieke Wetenschappen of Talen.

  • Interesse in de tweedehandsactiviteiten van Oxfam
  • Goede kennis van de tweede taal: er wordt gewerkt in de twee landstalen.
  • Goed kunnen organiseren en zelfstandig werken
  • Zin voor initiatief, creatief, nieuwsgierig en veelzijdig
  • Goede redactionele vaardigheden
  • Vertrouwd met Excel, PowerPoint, Word, Facebook en Instagram

Aanbod

  • Een uitdagende stageplaats met werkervaring bij een van de grootste ngo’s van België
  • De kans om je marketing vaardigheden te ontwikkelen in een meertalige werkomgeving
  • Praktische werkervaring.
  • Indiensttreding: Duur en periode van de stage zijn bespreekbaar (minstens twee maanden).
  • Jouw locatie is de Vier-Windenstraat 60, 1080 Brussel, gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer,  je werkuren worden in samenspraak bepaald

Interesse?

Stuur je motivatiebrief + cv met vermelding ‘Stage marketingafdeling tweedehandswinkels’ naar Kathleen Mine: kathleen.mine@oxfam.org