Verantwoordelijke interne communicatie

Functie:

Als verantwoordelijke interne communicatie zorg je ervoor dat de medewerkers en vrijwilligers van de organisatie op een optimale manier geïnformeerd en betrokken worden.

Je maakt deel uit van het coördinatieteam van de afdeling Publiekswerking, rapporteert daarbij aan de afdelingsdirecteur en staat in direct contact met andere departementen en diensten van de organisatie.

Je taken:

Als verantwoordelijke interne communicatie:

  • Verzeker je de verdere ontwikkeling en uitwerking van het interne communicatiebeleid in nauwe samenspraak met de betrokken diensten HR, ICT en communicatie.
  • Vertaal je dit beleid in een jaarlijks intern communicatieplan (voor zowel formele als voor informele communicatie), zorg je voor de realisatie ervan en stuur je waar nodig tussentijds bij;
  • Stel je verschillende interne alledaagse communicaties op, kijk je de vertalingen ervan na en zorg je voor de verspreiding ervan;
  • Coördineer je of werk je mee aan projecten gerelateerd aan interne communicatie of de versterking van de organisatiecultuur;
  • Ben je verantwoordelijk voor evenementen gelinkt aan formele of informele communicatie binnen de organisatie: je bedenkt en realiseert ze, alleen of in een projectteam;
  • Zie je erop toe dat de interne communicatie en samenwerking door het geheel van medewerkers op de meest doeltreffende manier gebeurt, daartoe adviseer je de directie en de medewerkers
  • Beheer je en zorg je voor de verdere ontwikkeling van interne communicatietools rekening houdend met de behoeften en de beschikbare middelen;
  • Sta je in voor de nodige training en ondersteuning aan personeel en vrijwilligers voor het gebruik van deze communicatietools.


Jouw profiel:

  • Je genoot een opleiding in communicatie en hebt bij voorkeur ervaring in een gelijkaardige functie;
  • Je hebt kennis van en ervaring met verschillende interne digitale communicatietools
  • Je hebt een vlotte pen en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden; met een focus op storytelling
  • Je geschreven en mondelinge communicatie in zowel Nederlands als Frans is vlekkeloos. Je hebt een goede kennis van het Engels.
  • Je bent sociaal en durft op anderen toe te stappen;
  • Je kan goed overweg met het Office 365 pakket, software voor de opmaak van interne nieuwsbrieven en digitale tools voor de verspreiding van interne communicatie;
  • Je hebt ervaring in projectmanagement;
  • Je hebt affiniteit met het werk van Oxfam en schaart je achter onze waarden.

 

Oxfam biedt jou:

  • De kans om deel uit te maken van een wereldwijde organisatie met collega’s in binnen- en buitenland en een uitgebreid internationaal netwerk.Je talent delen met Oxfam betekent werken voor een koploper in het veld van ontwikkelingssamenwerking en een rol spelen bij grote, inspirerende veranderingen in de wereld. Je maakt deel uit van een gemotiveerd team, dat zich verbonden voelt door de missie.
  • Een halftijds contract (19/week) van onbepaablde duur
  • Werkplaats: Oxfam-Solidariteit, Vier-windenstraat 60, 1080 Brussel;
  • Maandelijks brutosalaris voor een halftijd : 1.116,39 – max. 1.865,60 € (voor 30 jaar nuttige ervaring), 13de maand, maaltijdcheques, groepsverzekering en extralegaal verlof;
  • Indiensttreding: zo snel mogelijk.

 

Ben jij de persoon die we zoeken?

Stuur je cv en motivatiebrief ten laatste tot en met  16 oktober 2019 naar OBE.jobs@oxfam.org met de vermelding van Naam + Voornaam + “Interne comm”.

Voor Oxfam zijn gelijke kansen belangrijk. Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht leeftijd, afkomst of geslacht.

Oxfam engageert zich ertoe om het welzijn van kinderen, jongeren en volwassenen te beschermen en te bevorderen en verwacht van al haar medewerkers en vrijwilligers dat zij dit engagement delen door gemeenschappelijke waarden en een gedragscode (meer info: https://www.oxfam.org/en/explore/how-oxfam-fights-poverty).

Flickr date taken: 
woensdag, 25 september, 2019 t/m woensdag, 16 oktober, 2019